[#1685]Verbuggte Mission PAR Plot - Fix in a future build.

Ask here if you experience technical problems with X4: Foundations.

Moderator: Moderators for English X Forum

Post Reply
TB Death Knight
Posts: 6
Joined: Sat, 5. Mar 11, 15:34
x3ap

[#1685]Verbuggte Mission PAR Plot - Fix in a future build.

Post by TB Death Knight » Mon, 29. Jan 24, 11:01

Mission: PAR Plot Korsaren des Herzogs: Aufziehender Sturm: Beim Bau des Flaggschiffes gibt es bei mir einen Bug, und zwar das ich eine gewisse Menge hier 91 Nanotronik nicht abliefern kann, weil laut der Station kein Angebot mehr verfügbar ist (if you can't read this, pls translate it in English i can read it but writing ist not that good on my side). Bitte um Hilfe (Zurücksetzen des Saves nicht mehr möglich zu viel Zeit dazwischen verstrichen (zwischen Beginn der Mission und aktuellem Stand)). (Zusatz: ich weiß aktuell noch nicht, wie ich den Speicherstand hier hochladen kann.)

Mit freundlichen Grüßen
TB Death Knight
Alias: Archenwaechter (Steam)

Nicht modifiziert
Spiel version: 6.20 (511811)
Last edited by TB Death Knight on Mon, 29. Jan 24, 11:54, edited 1 time in total.

CBJ
EGOSOFT
EGOSOFT
Posts: 52079
Joined: Tue, 29. Apr 03, 00:56
x4

Re: Verbuggte Mission PAR Plot

Post by CBJ » Mon, 29. Jan 24, 11:23

We're not going to be able to help you without more information. Please provide the information requested at the top of the forum, including your game version, whether or not it's modified, and a savegame showing the problem. How to provide this is explained in the very first thread at the top of the forum.

And feel free to continue replying in German. :)

TB Death Knight
Posts: 6
Joined: Sat, 5. Mar 11, 15:34
x3ap

Re: Verbuggte Mission PAR Plot

Post by TB Death Knight » Mon, 29. Jan 24, 11:59

So ich weiß nach wie vor nicht wie ich den save hier rein bekomme, hab ihn in mein google drive hochgeladen aber von da aus weiter weiß ich halt nicht wie?

Spiel ist nicht modifiziert
Spiel version: 6.20 (511811)

CBJ
EGOSOFT
EGOSOFT
Posts: 52079
Joined: Tue, 29. Apr 03, 00:56
x4

Re: Verbuggte Mission PAR Plot

Post by CBJ » Mon, 29. Jan 24, 12:27

Again, this is explained in the very first thread at the top of the forum. Just provide a link to wherever you've uploaded it.

TB Death Knight
Posts: 6
Joined: Sat, 5. Mar 11, 15:34
x3ap

Re: Verbuggte Mission PAR Plot

Post by TB Death Knight » Mon, 29. Jan 24, 12:47

https://www.dropbox.com/scl/fo/59rbolo4 ... ofs0x&dl=0

ich hoffe das funktioniert (habe es auf Dropbox noch mal rüber gezogen, weil ich die Freigabe bei google drive nicht ganz verstanden habe)

Falls dies nicht funktioniert, sollte bitte um frühzeitige Infos damit ich noch mal schauen kann, ob das vielleicht anders funktioniert.
Danke im Voraus.

CBJ
EGOSOFT
EGOSOFT
Posts: 52079
Joined: Tue, 29. Apr 03, 00:56
x4

Re: Verbuggte Mission PAR Plot

Post by CBJ » Mon, 29. Jan 24, 12:55

The download works fine, thanks. Please leave the file there for now, until someone is able to take a proper look at it.

Gimbutz
EGOSOFT
EGOSOFT
Posts: 492
Joined: Fri, 12. Apr 19, 21:42
x4

Re: [#1685]Verbuggte Mission PAR Plot

Post by Gimbutz » Wed, 31. Jan 24, 15:58

For posterity: this is a known, mysterious bug in the handover of information between the trade system and the trade mission that's been investigated intensively. The mission tries to get around this issue by periodically checking for mismatches between delivered and requested ware amounts. Therefore, the player should be able to complete this mission by fulfilling all associated trade offers on the station and ignoring what the mission objective says.

TB Death Knight
Posts: 6
Joined: Sat, 5. Mar 11, 15:34
x3ap

Re: [#1685]Verbuggte Mission PAR Plot

Post by TB Death Knight » Wed, 31. Jan 24, 19:55

Alle andren Waren sind vollständig geliefert es fehlen nur die 91 Nanotronik teile und diese lassen sich nicht abliefern. Ich wurde vom Steam Forum hier rüber gleitet weil man mir dort sagte, dass das Problem so nicht von meiner Seite aus lösbar ist oder sein könnte.

TB Death Knight
Posts: 6
Joined: Sat, 5. Mar 11, 15:34
x3ap

Re: [#1685]Verbuggte Mission PAR Plot

Post by TB Death Knight » Mon, 12. Feb 24, 10:42

Gimbutz wrote:
Wed, 31. Jan 24, 15:58
For posterity: this is a known, mysterious bug in the handover of information between the trade system and the trade mission that's been investigated intensively. The mission tries to get around this issue by periodically checking for mismatches between delivered and requested ware amounts. Therefore, the player should be able to complete this mission by fulfilling all associated trade offers on the station and ignoring what the mission objective says.
Wie erwähnt habe ich das bereits versucht nur ohne Erfolg, zumal die anderen missionsbedingten Lieferteile bereits erfüllt sind. Dei nicht missionsbedingten Anforderungen der Station bekomme ich nicht gänzlich aufgefüllt, weil deren Produktion meine Liefermöglichkeiten übersteigt.

Frage: Kann ich die Save stand weiter fortsetzen oder kommt hier eventuell noch ein Lösungsweg oder eine provisorische Lösung, um dieses Problem loszuwerden? (Wenn ja, warte ich auf die Lösung und spiele erst mal den von mir neuangefangen Speicherstand weiter, wo ich den PAR-Plot noch nicht angefangen habe. Wenn nein, dann lege ich zumindest den alten Speicherstand erst mal auf Eis vielleicht findet sich ja in Zukunft eine Lösung, die bisher nicht bekannt ist.)

Gimbutz
EGOSOFT
EGOSOFT
Posts: 492
Joined: Fri, 12. Apr 19, 21:42
x4

Re: [#1685]Verbuggte Mission PAR Plot

Post by Gimbutz » Mon, 12. Feb 24, 11:23

TB Death Knight wrote:
Mon, 12. Feb 24, 10:42
Gimbutz wrote:
Wed, 31. Jan 24, 15:58
For posterity: this is a known, mysterious bug in the handover of information between the trade system and the trade mission that's been investigated intensively. The mission tries to get around this issue by periodically checking for mismatches between delivered and requested ware amounts. Therefore, the player should be able to complete this mission by fulfilling all associated trade offers on the station and ignoring what the mission objective says.
Wie erwähnt habe ich das bereits versucht nur ohne Erfolg, zumal die anderen missionsbedingten Lieferteile bereits erfüllt sind. Dei nicht missionsbedingten Anforderungen der Station bekomme ich nicht gänzlich aufgefüllt, weil deren Produktion meine Liefermöglichkeiten übersteigt.

Frage: Kann ich die Save stand weiter fortsetzen oder kommt hier eventuell noch ein Lösungsweg oder eine provisorische Lösung, um dieses Problem loszuwerden? (Wenn ja, warte ich auf die Lösung und spiele erst mal den von mir neuangefangen Speicherstand weiter, wo ich den PAR-Plot noch nicht angefangen habe. Wenn nein, dann lege ich zumindest den alten Speicherstand erst mal auf Eis vielleicht findet sich ja in Zukunft eine Lösung, die bisher nicht bekannt ist.)
It's a serious blocker, so you can expect us to investigate your save game at some point and provide a solution.

rboerdijk
EGOSOFT
EGOSOFT
Posts: 1681
Joined: Fri, 11. Jan 13, 14:26
x4

Re: [#1685]Verbuggte Mission PAR Plot

Post by rboerdijk » Wed, 10. Apr 24, 16:59

Should be fixed in an upcoming beta, you can continue your savegame

Changelog should mention something along the lines of "Fixed blocker related story missions requesting you to deliver resources"

Post Reply

Return to “X4: Foundations - Technical Support”